Daty: 8.11., 22.11., 6.12., 20.12., 3.01., 17.01., 31.01. w godz. 15:00 - 18:00 We wskazane dni w wyznaczonych godzinach możliwe jest skorzystanie z pomocy Kliniki na miejscu w siedzibie albo kontaktując się telefonicznie. W pozostałym zakresie możliwy jest kontakt jedynie za pośrednictwem e-maila: klinikaprawa@amu.edu.pl
Zasady udzielania porad prawnych w Klinice Prawa Wydziału Prawa i Administaracji UAM
Jak uzyskać poradę prawną?
Osoby, które chcą skorzystać z pomocy prawnej, powinny skontaktować się z nami listownie bądź mailowo na adres: poradnia@amu.edu.pl.
Warunkiem przyjęcia sprawy jest zapoznanie się z oraz zaakceptowanie Regulaminu Świadczenia Pomocy Prawnej, a także wypełnienie i czytelne podpisanie załączników do regulaminu, znajdujących się w zbiorczym pliku poniżej.
W celu pobrania dokumentów proszę kliknąć w nazwę pliku:
Na podstawie przedłożonych formularzy i kserokopii dokumentów Poradnia podejmuje decyzję, czy może sporządzić opinię w danej sprawie.
Dane osobowe nie będą wykorzystywane w celach reklamowych ani udostępniane osobom trzecim.
Oświadczenie w sprawie udzielenia pełnomocnictwa do odbioru opinii należy wypełnić tylko wtedy, gdy odbiór osobisty nie będzie możliwy.
Zasady wydawania opinii:
- Nie udziela się porad ustnych, telefonicznych czy mailowych.
- Przyjmujemy również sprawy drogą mailową. Konieczne wówczas jest przesłanie skanów podpisanych formularzy.
- Opinie są sporządzane na piśmie.
- Nie wydaje się opinii w sprawie, w której klient korzystał już z profesjonalnej pomocy prawnej.
- Nie wydaje się opinii w sprawie, w której biegnie termin (np. do wniesienia apelacji, zażalenia, sprzeciwu, zarzutów itp.).
- Założenie sprawy oraz złożenie odpowiednich dokumentów nie gwarantuje uzyskania opinii.
- Złożone w Poradni kopie dokumentów pozostają w archiwum Poradni i nie są zwracane Klientom.
- Opinie przygotowywane są przez studentów pod nadzorem merytorycznym pracowników naukowych WPiA UAM.
- Termin na wydanie opinii wynosi ok. miesiąca, a w sprawach skomplikowanych 2 miesiące. O każdym opóźnieniu Klient powinien zostać poinformowany telefonicznie bądź listownie.
- Opinie są przygotowywane nieodpłatnie.
- Student oraz pracownik poradni nie może odmówić złożenia zeznań dotyczących prowadzonej sprawy oraz odpowiedzi na pytanie sądu, prokuratora lub innego uprawnionego organu.
- Opinie wydawane są tylko Klientowi lub osobie posiadającej pisemne upoważnienie do odbioru opinii podpisane przez klienta.
Gdzie nas znaleźć:
- adres: al. Niepodległości 53, Poznań
-
budynek: Collegium Rubrum
(zewnętrze wejście po lewej stronie budnku) - e-mail: klinikaprawa@amu.edu.pl
- tel: 61 829 31 57 (tylko w godz. dyżurów)